7 Ağustos 2014 Perşembe

Henüz Okumayan Kaldıysa.. Sergüzeşt / Sami Paşazade Sezai

Edebiyat kitaplarında adı geçen ve benim şimdiye kadar dikkatimi çekmemiş olan Sami Paşazade Sezai'nin kitabı Sergüzeşt'den bahsetmek isterim dilim döndüğünce...

Bu dünyaya fakir geldiyseniz eğer ya çok çalışıp sahip olamadıklarınızı elde etmek zorundasınızdır, ya da kaderin sizi hangi yöne savuracağını izlemekten başka çareniz yoktur...Özlem Tekin'in "herkes şanslı doğmuyor" şarkısını bu romanın ana karakteri Dilber'e armağan etmek istiyorum. Bu hikaye gerçek olsaydı ve Dilber günümüzde yaşasaydı eminim bu şarkı diline pelesenk olurdu.


Fakir Dilber aşkın mucizesine erer ermesine ama hayatın ona mucizeleri yasakladığını unutur...Sonu istediğiniz gibi bitmese de okumaya değer bir kitap. En azından aşkın kıymetini anlamak ve büyük aşk dedikleri şeyin gerçekliğine inancınızı tazelemek istiyorsanız okuyun derim. 

Toplumsal yapıya eleştirisel bir bakışın romana dönüşmüş hali Sergüzeşt. Esaret, kölelik, zengin-fakir ayrımı, saf ve temiz sevgi gibi kavramların altı çizilen eser, yazarın ilk ve son romanı. 

İşin diğer bir boyutu da bu kitabın çok uygun bir fiyata kitabevlerinde satışa sunulmuş olması. Yani param yetmiyor kitaplara diye isyan etmek yerine bir paket sigaradan ucuz olan bu kitabı okumanızı tavsiye eder, mektubuma burada son veririm:))) Sevgilerimle..

3 yorum:

  1. Sanki lise yıllarında okumuştum diye hatırlıyorum bu kitabı. Aslında o yıllarda okuduğum her kitabı şu an yeniden okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben okuduğum kitapları zaman içerisinde unutuyorum, bu nedenle sevdiğim kitapları daha sonra mutlaka yeniden okuyorum :))

      Sil