Kitap Yorumlarım etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Kitap Yorumlarım etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

7 Ağustos 2014 Perşembe

Henüz Okumayan Kaldıysa.. Sergüzeşt / Sami Paşazade Sezai

Edebiyat kitaplarında adı geçen ve benim şimdiye kadar dikkatimi çekmemiş olan Sami Paşazade Sezai'nin kitabı Sergüzeşt'den bahsetmek isterim dilim döndüğünce...

Bu dünyaya fakir geldiyseniz eğer ya çok çalışıp sahip olamadıklarınızı elde etmek zorundasınızdır, ya da kaderin sizi hangi yöne savuracağını izlemekten başka çareniz yoktur...Özlem Tekin'in "herkes şanslı doğmuyor" şarkısını bu romanın ana karakteri Dilber'e armağan etmek istiyorum. Bu hikaye gerçek olsaydı ve Dilber günümüzde yaşasaydı eminim bu şarkı diline pelesenk olurdu.

1 Mayıs 2014 Perşembe

Okumayan Kaldıysa Böğürtlen Kışı


Bir günde okunabilecek bir hikaye, kim bilir kaç günde yazılmıştır?

Son zamanlarda kitap evlerinde son çıkanlar ve çok satanlar köşelerinde sıkça gördüğümüz Böğürtlen Kışından bahsetmek istiyorum bu gün. 

Yolculuk esnasında bana yol arkadaşlığı yapan bu akıcı üslupla yazılmış kitap, gösterilen ilgiyi sanırım hak ediyor. Filmi çekilse ya da dizisi yapılsa aynı tadı yakalarlar mı bilmem ama her bir sayfayı gözümde canlandırdım okurken. Klasik Türk filmi tadında, sürükleyici bir kitap. Sona doğru yaklaşınca sonu tahmin etmemek mümkün değil ama yine de yazarın bu sonu dile getiriş şekli merak uyandırıyor. 

17 Nisan 2014 Perşembe

Okumayan Kaldıysa: Küçük Prens

Herkesin dilinde olan bu kitabı küçükken iyi ki okumamışım dedim okurken. Hakikaten küçükler için değil büyükler için bir masal kitabı olarak adlandırılabilecek bir kitap.

Önce kitaptan bahsedeyim sonra yorumlara geçeceğim. Antoine De Saint-Exupery'nin vikipediye göre 1943 elimdeki kitaba göre 1946 da yayımlanan hikaye kitabı "Küçük Prens" 95 sayfa. Türkçeye çeviren; Sumru Ağıryürüyen. Kitabın basım hakkı 1987 yılından bu yana Mavibulut Yayıncılık'a aitmiş.    

Kitap içerisindeki görseller, yazarın kendi sulu boya çizimleri olup, 28.basım incecik kitabıma 17 TL. verdim :) 

Bence kitap fiyatları yüksek. E-kitap artık çok daha mantıklı geliyor fiyat kıyaslaması yapınca.