Hayat etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Hayat etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

22 Ağustos 2014 Cuma

Özel Hastanelerde Avuç İçi Tarama ???

Herkese sağlık dolu bir ömür dileyerek başlamak istedim bu günkü anlatacaklarıma... 

Derler ya Allah dert verip derman aratmasın, bizim ailemizde, sülalemizde ölüm nedeni yaşın ilerlemesinden ziyade kanserden oluyor. Bir gün bir şekilde hepimiz öleceğiz ama gözünüzün önünde sevdiğiniz birinin adeta eriyerek, tükenerek ölümünü izlemek korkunç bir şey. Çocukluğumdan beri hastaneye gitmemek için büyük çaba gösteriyorum. Çünkü artık her hastane bir kaybı hatırlatıyor bana.

Uzun zaman sonra ilk defa bu gün hastaneye gittim. Elimde bayram temizliğinden kalma yaralar var. Deterjan ile fazla haşır neşir olunca iyileşmek bilmediler. Görüntüsü çok fena, kaşınmıyor, akıntı yok çok şükür ama ben kendimden tiksinirken, başkası bakıp ne düşünür bilemiyorum. Neyse, özel hastanelere yeni gelen uygulamadan da, hastane yüzü görmediğim için haberim yok. Avuç içi tarama yapılıyormuş artık. Gereksiz, hijyenden uzak, saçma sapan bir uygulama. Ellerim yara içinde, belki bulaşıcı bir hastalık??? Dermatoloji bölümüne gelmişim yani açık açık, benden sonra gelen kişi aynı cihazla temas edecek. Hiç bir dezenfekte solüsyonu da yok etrafta. Belki benden önce gelen kişinin bulaşıcı bir hastalığı vardı tamamen Allah'a emanetiz. 

Tabi cihaz benim el izimi alamadı, çünkü yaralar avucumun içinde :)) neredeyse ayak izimi alacaklar diye korkmadım değil. 

Tabipler Birliğinin konu ile ilgili açıklamasını okudum eve gelir gelmez. Keşke vermeseydim diyorum yaralı bereli olsa da. Tabipler Birliğinin konu ile ilgili açıklamasını sonuna kadar destekliyorum. Amaçsız, insan haklarına, hukuka aykırı bir uygulama bu. 

Gerçi artık ne legal ne illegal hiç bir fikrim yok. 

Sonuç olarak; özel hastaneye de gitmemeye karar verdim. Muayenehane peşinde koşacağım bundan sonra hastaneye gitmem gerekirse. Sevmiyorum böyle insanların gereksiz zorunluluklara mahkum edilmesini...Sevmediğim binlerce şeye bir yenisi daha eklenmiş oldu :)) 

Sağlıcakla kalın ...
        

31 Temmuz 2014 Perşembe

Kalp..


Duygusal anlamdaki kalp şekli ile gerçek anlamdaki kalp şeklinin benzemezliği nasıl kafa karıştırıyorsa, vicdan sahibi insanın kalbi ile zalim diye nitelendirdiğimiz kibarca (ama akla gelen bütün küfürleri hak eden insanların) kalbinin nasıl farklı olduğu da başka bir muammaya neden oluyor...

İnsanlar var melek gibi, yüzüne bakınca içiniz ferahlar, insanlar var görünce ağzından tek bir kelime çıkmasına gerek kalmadan dünyanız kararır. Bu aralar benim payıma melekler düşmüyor ne yazık ki. 

Kötü enerji yayan, kötü niyetli olduğuna emin olduğunuz, her cümlenin içerisine ustalıkla kalbinizi kıracak bir kelime yerleştiren bu kötü kalpli insanlar, sizi dünyadan, yaşama isteğinden, başarma hevesinden ustalıkla soğutur. Yetmezmiş gibi nifak tohumlarını kalbinizin içine eker. Önce ona kızmaya başlarsınız yanından ayrılınca, tüm dünyaya. Ardından yumuşarsınız ama bu zaman zarfında karşınıza biri çıkmaya görsün sinir harbinizden nasibini alır...

İşte böyle şeyler oluyor bu aralar. Kötü niyetli insanlar var hayatımda. Atamıyorum, katlanmak mecburiyetindeyim, kurtulamıyorum. Biraz sabır, biraz da güç diliyorum Allah'tan.

Son olarak Allah herkesin gönlüne göre versin. Hem beddua hem duadır bu cümle bana göre. İyi olanlar için hoş bir temenni kötü olanlara ise gönlünün karası gibi bir bela.  

 

6 Temmuz 2014 Pazar

Ruh Halim :)

Geç kaldım söylemek için ama hepinize Hayırlı Ramazanlar :) Dua kapılarının sonuna kadar açıldığı bu mübarek ayda hepimizin gönlümüzden geçen güzellikler gerçek olsun inşallah :) 

Sağlık durumu el verip de, çalışma şartları zorlamayan veya evde oluşunu avantaja çevirip oruç tutan herkesin orucunu Allah kabul etsin. 

Hiç bir zaman bu oruç tutmuyor, şu neden oruç tutmuyor diyenlerden olmadım. Bu kafa yapısındaki insanlardan da olabildiğince kaçtım. İbadet desinler diye yapılmaz, inanç gereğidir ve herkes sizinle aynı şeye inanmak ya da aynı ibadetleri yerine getirmek zorunda değildir. Özetle herkese saygı duymak gerek. 

İşsizlik günlerim bana ilaç gibi geldi. Dinlendim ve evde yapılacak pek çok birikmiş işe biraz zaman ayırma şansım oldu. Annem de bu anı bekliyormuş gibi hemen evi boyatalım dedi :) Resmen canımdan bezdim şu boyama günlerinde ama sonuç güzel oldu tabi ki :) 

Bol bol dizi ve film izleyip, kitap okudum. Kpss sınavı için evimden 102 km uzaklıkta bir okul çıkınca şansıma, protesto ettim ve sınava girmedim :) Şimdi iyi ki gitmemişim diyorum çünkü sınava giren herkes samimi küfür dolu sitemlerini savuruyor evrene :) 

Bunun dışında iftar güzel ama sahur beni biraz uykusuz bırakıyor, malum acıkmamak için yemelere doyamayıp, sonra ne yana dönsem damacana gibi yuvarlandığım için güneş görünene kadar oturuyorum :) 

İşte size sahur sonrası ben fotoğrafı ile yazımı sonlandırıyorum. Tüm Kpss zedelere geçmiş olsun. Merhamet diliyorum, nereye gideceğini bilir bu dilek :) Sevgilerimle..  


15 Haziran 2014 Pazar

İlk Mim


Sevgili Oscar Favorite beni mimlemiş :) Renk Ses Koku'nun ilk mimi efendim :)

Blog açma hikayeniz nedir? 

Daha önce farklı bir isimle çok sevdiğim bir blogum vardı fakat bir takım talihsizlikler nedeniyle kapattım. Sonra yeniden yazmalıyım diyerek yepyeni bir sayfa açtım.

Blog isminiz nereden geliyor?

Hayattan :) Renkler, sesler ve kokuları ayırıp, kavrayıp, varlıklarından faydalanabildiğim için şükrediyorum. Görmeseydim kokular ve sesler, duymasaydım renkler ve kokular bana hayata tutunmak için bir neden verecekti. Empati yapabilmek lazım hayatta. Sahip olduklarıma şükredebilmek adına bu üç kavram hep gözümün önünde olsun istedim. Ve ümitsizliğe kapılıp, kötü olaylar yaşadığımda ama sen şanslısın demek için kendimce nedenlerim bunlar benim. 

14 Haziran 2014 Cumartesi

Bu Günlerde..

Yoğun bir haftayı arkada bıraktıktan sonra, güzel anıları da cebime koymayı başardığım için kendimi tebrik ediyorum bu günlerde :) 

Hayatımda bana sıkıntı yaşatan insanlarla ilgili, hayatın sillesini yediklerine dair aldığım havadisler neticesinde, ilahi adaletten ötürü Allah'a binlerce kez şükrediyorum yine bu günlerde :) 

Eski arkadaşlarımla görüşüp hasret giderdim bu hafta. Başarılarından ötürü gurur duydum, yaşantılarından ötürü mutlu oldum. Niyetler iyi olunca yuvalar şen olurmuş sözünün gerçekliğini ispatladıkları için geleceğe biraz daha güzel enerjiler ile bakmama neden oldukları için minnettarım her birine :) 

Metro, otobüs ve metrobüsle aşk yaşadım ve oturacak yer bulunca yumruğumu havaya kaldırıp yihuuuu diye bağırmamak için zor tuttum şanslı olduğum günlerde :) 

Kol çantamın ağırlığından mütevellit sürekli çıkan omzuma acıyıp, çekçekli minik bir valiz alsam da, bütün defterlerimi, bilgisayarımı, şarj aleti gibi yanımda bulundurmam gereken ıvır zıvırları  onda taşısam diye hayaller kurup, "kendine araba alsan daha iyi olur sanki" diye yüzüme tokat gibi çarpan bir düşünceyle halime acıdım : / 

İşten eve gelince günün nasıl geçti diye soran anne ve babama "uykum var" deyip odama kaçamadığım için günü özetleyip, "hadi gel de bir çay içelim" dediklerinde boynumu büküp "ama uykum var" diye fısıldarken kendimi yere atıp, uyuma hayalleri kurdum yine bu günlerde. 

"Hayat paylaşınca güzel" sözünü literatüre kazandıran kişiye; toplu taşıma araçlarında çalışmayan klima eşliğinde, roll on ve deodorantı keşfedememiş tıka basa bir yolcu kitlesiyle, nice paylaşımlar dolu yolculuklar diledim yine bu günlerde :)

İşten eve gelince yüzümdeki ifade ile yazıma son veriyorum. Köpek seven ben kedi caps trendine uyarak sevgiler gönderiyorum :) 

   


9 Haziran 2014 Pazartesi

Ruh Halim


Bu gün hissetiğim ruh halini Zeki Alasya'nın bakışlarıyla ifade etmek yerinde olacak :) İşten eve gelince ben. Hatta yarın işe gidince ne yapacağım diye düşünen ben de Metin Akpınar'ın bakışlarında gizli. Kelimelere döksem bu kadar başarılı bir anlatım yapamazdım :)

Herkese kazandığı parayı keyifle yediren, keyifle ertesi güne başlamaya sebep olacak kazanç kapıları dilerim. Sevgiler benden efendim :)

4 Haziran 2014 Çarşamba

Telefonlara Gelen 9 Kişiye Gönder Mesajları

Birkaç yıl önce yok hint felsefesi yok buda rahiplerinin duası yok totem gibi saçma sapan başlıklarla bu mesajı 9-7-3 kişiye gönder saçmalıkları geliyordu.

Yeni moda, din düşmanlarının beddua mesajları. Sözde dua mesajı ama nedense göndermezseniz duanız kabul olmasın diye bedduasını da ekliyor akıldan noksan vatandaş. O kadar sinirliyim ki, dini sömüren insanlar elini kolunu sallaya sallaya geziyor. Nasıl bir zihniyet dua gibi, kul ile Allah arasındaki en saf ve en temiz iletişimi kendine sevap kazanmak bahanesiyle çirkinleştirebilir?

Telefonlarımıza mesaj göndererek aklınca dua okutup sevap topladığını düşünen cemaat bireylerine not: bu mesajı silersen veya göndermezsen Allah dileğini kabul etmesin şeklinde yazılan bir dua sadece bedduadır. Bu mesajı bana yollayan ve bu mesajlaşmayı başlatanlara hakkımı helal etmiyorum. Allah korkuları varsa Allah'ın adını kullanarak insanları zan altında bırakmasınlar. Dua gönülden, kişinin Allah ile arasındaki bir ibadet şeklidir. Bir mesaj ve mesajdaki dayatma sevap değil ancak ah kazandırır. Zaten mesajın gönderildiği kişi Allah rızasına saygı ve sadakat ile bağlıysa dayatma yapmadan sadece Allah rızası için bu mesajı yayar. Yani kendinizle çelişiyorsunuz. Amaçsız ve ah alan bir kitlesiniz. Sizi Allah'a havale ediyorum.

3 Haziran 2014 Salı

Uyku Sorunsalı

Mevsimler de birbirine karıştı, insanlar da ve buna ek olarak benim uyku düzenim de. Gece yatmak bilmez sabah kalkmak bilmez moddayım. 

Bu sabah telefonun alarmını geç kalmamak için 1 dk aralıklarla 2 saat boyunca kurmuş olmama rağmen saat 9.00 da gelen şirket aramasıyla uyandım. Alo demeden önce bir ses açma tekniğim var ki gören beni opera sanatçısı zanneder :)) 

Ama gelin görün ki çay içmeden bir de üzerine sigara içmeden benim sesim akşam 5.00 bile olsa açılmaz :( Karşıdaki yemedi tabi benim saatlerdir uyanık olduğumu. Ben de B planına geçiş yapıp sigarayı bırakmaya çalışıyorum da sesim boru gibi günlerdir böyleyim kendime gelemiyorum dedim ve bir sevgi seliyle karşılaştım :) 

Güldüğüme bakmayın sinir bozucu bir durum var ortada. Bu ara hakikaten gecenin 4 ünden önce uyuyamıyorum. Okul zamanı sınav haftasında ders kitabımı açmamla gözlerimin kapanması bir olurdu nerede olursam olayım :) Etütden yatağıma zor giderdim. Yeniden bir sınav psikolojisine girmem lazım. Ben en iyisi bir sınava hazırlanayım ama hangisine ? Eş dostsuz ahhh pardon klavyem sürçtü sınavsız girilebilen yer yok aslında bulurum bir tane. Kalın sağlıcakla :) 

14 Mayıs 2014 Çarşamba

Soma

Yangınlar çıktı kimi zaman yandık, seller oldu, boğulduk. Depremler oldu, yerin bin kat derinine inmişçesine nefesimiz kesildi. Ama bu defa kadere değil, yaşanan olayların karşısındaki acizliğimize ağladık. Felaketler doğa olaylarına bağlı ise kader, insan ihmali sonucunda gerçekleşiyorsa KATLİAMDIR.

SOMA faciasında hayatını kaybedenler için dualarımız. Ve dualarımız geride kalan ailelerine Allah sabır versin diye. Bu ateş tüm Türkiye'nin yüreğine düştü bugün...Allah hayatını kaybedenlere rahmet eylesin...       

13 Mayıs 2014 Salı

Patron Sorunsalı - Pinti Kral Vol:2

Selam olsun patronuna her uyandığında "benden beter olasın" diyerek içinden güne başlayanlara :)) Benim patronumun pinti oluşundan bahsetmiştim sizlere. Hala geçen hafta boyunca yaptığım seyahatlerin parasını nasıl başarsam da alsam diye planlar kurarken, bir de öğrendim ki bizim akıllı bıdık bir sürü insana çeşitli vaatlerde bulunmuş. Adamlar beni arayıp "biz de sizinle yurt dışına gidiyormuşuz önümüzdeki ay" dediklerinde "ben de mi geliyor muşum?" dedim onların gidişi çok normalmiş gibi :)) Çünkü yurt içi iş gezileri bile benim için çok sarsıcı şu aralar yurt dışının üstesinden nasıl gelirim bilmem. Neyse aradım benim bay pinti kralımı meğerse adamlar yarın bir gün işine lazım olur diye "sizinle de bir yurt dışı yaparız diye ortaya bir laf attım adamlar da pek bir aç gözlü çıktılar" dedi :) Ben onun kesin tarih verdiğine adım gibi eminim aslında, çünkü öyle bir çene var ki adamda yalanı söylerken bile saat dakika bilgisi veriyor altında bir şey aramanıza fırsat kalmıyor. Neyse buradan bay BB. ye sesleniyorum, çekirge bir sıçrar, iki sıçrar..

21 Nisan 2014 Pazartesi

Patron Sorunsalı - Pinti Kral

Benim gibi yıllarca kendi işinizi yapıp sonra el kapısında çalışmaya başlayınca yeni işinizdeki bütün olumsuzluklar gözünüze dev bir denizanası gibi görünebilir :) 

Allah'a ne kötülük ettim kimin hakkına girdim bilmiyorum ama çok sevdiğim bir işim nefret ettiğim iş arkadaşlarım var. Aslında bu cümle pek çoğunuzun duymaya alışık olduğu bir cümle olsa gerek ama benim iş yerimde her kesin elinde bir kurşun kalem ve eski moda bir kalem açacağı. Kalemin ucunu sivrilten diğerinin gözüne sokmak için fırsat kolluyor. 

Bir patronum var devletlerden milletlerden ırak :) Her halde bir iki yıl daha burada çalışırsam ya açlıktan öleceğim ya da kendimi öldüreceğim o derece. 

Bir kere yalancı. İşe alırken söylediği sözlerin pembe hayaller olduğunu sadece bu sözler yerine getirilmediğinde değil, iş sözleşmesi öncesi firmaları ağına düşürüp sonra nanik yaparcasına "hadi canım bu şekilde iş mi olur, ben onu lafın gelişi söyledim" şeklindeki sözleriyle anlamış bulundum. Karşısındakini geri zekalı yerine koymaya çalışan köylü kurnazı bir amcacık. 

16 Nisan 2014 Çarşamba

Mezuniyet Sorunsalı

Lisedeyken, üniversite mucizevi bir yer gibi gelir kimilerine...Kimi evden kurtulmak için bir sığınak, kimi özgürlüğün dibine vurmak, kimi de alemlere akmak, kimisi büyük adam olmak umuduyla gider üniversiteye. Bir kısım insanlar da "benim çocuğum burayı kazandı, senin ki ne yaptı???" diyen komşu, eş, dost ve akrabaya hırslanıp bir şekilde düşer yollara:)

Üniversite nerede olursa olsun bambaşka bir dünyadır ve en kısıtlı imkanlara rağmen özgürlüktür hakikaten. Öğrencilik, pazarlık yapmayı, kimilerine otlakçılığı, kimilerine otlakçılardan korunmayı, kimilerine kazık atmayı, kimilerine her türlü dalavereye karşı direnci öğretir akademik eğitimin yanında.

Mezun olmadan hemen önce, bu ortamın bitmesinin yarattığı hüzün, para kazanacak olmanın getirdiği mutlulukla nötrlenir ve sudan çıkmış balık edası ile hoş bulduk hayat moduna geçiş başlar.