4 Temmuz 2014 Cuma

Flotty Organik Yumurta / Yedim Sevdimm

"Hastalıkların sebebi hep yediklerimiz" cümlesini değişik versiyonları ile son yıllarda çokça duyar ve söyler olduk. Aç karnına alış veriş yapınca önüne gelen her şeyi alan biri olarak, "bir denemek lazım" diyerek sepete Flotty marka yumurtaları da attım. 

Organik olduğunu iddia edip şüpheye düşüren ürünlerin aksine, pişirdikten sonra kokusundan bile ne kadar doğal olduğunu anlıyorsunuz.


Hazır yazı yazacağım bir internet sitelerine bakayım dedim, siz de incelemek isterseniz burayı tıklayabilirsiniz. Elazığ'da organik yemler ile açıkta yetiştiricilik yöntemi beslenen tavuklardan elde edilen bu yumurtalar; Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Ecocert ve Tüv-Süd gibi ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından denetleniyormuş. 
Firmadan reklam aldığım için değil, nasıl ki sevdiğim filmleri, şarkıları yazıyorsam, yemekten keyif aldığım bir ürünü de paylaşabilirim diye düşünerek yazdım ürünü. 

Organik olması nedeniyle fiyat olarak piyasada satılan yumurtalara göre biraz daha yüksek. Haftanın her günü ne şekilde üretildiği belli olmayan bir yumurtayı tüketip, daha yerken acaba bana nasıl bir etkisi olacak diye hayıflanmak yerine haftanın bir günü bu yumurtayı yemeyi tercih ederim açıkçası. 

Organik ürünlerin fiyatlarının biraz daha makul seviyelere inebilmesi için, talebin artması ki; sürümden kazanç elde edilsin, devlet desteği ve biraz da üreticilerin inisiyatif kullanması gerekiyor bana göre.

Herkese ağzının lezzeti bozulmadan, keyifli ve bereketli sofralar dilerimmm :) Başka bir yedim sevdim yazısında buluşmak üzere sevgilerimle..

  

6 yorum:

  1. Daha yumurtada organiğe geçemedik nedense. Büyük ihtimalle sebebi de fiyatları. Afiyet olsun canım, biz de deneyelim o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki organik ürünler pahalı evet. Hala sağlıklı bir fiyat yakalayamadık organik ürünlerde. Deneyince umarım beğenirsin sen de :)

      Sil
  2. Hamileliğimde köy yumurtası bulamadığım zamanlarda alırdım. Şimdi de oğlum ile şehir dışındaysak alıyorum evde hep köy yumurtamız olur. Fiyatı farklı olabilir ama gönül rahatlığıyla küçüğüme yedirebiliyorum en azından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu tadı denedikten sonra başka bir yumurta almıyorum artık :) Dediğim gibi az olsun öz olsun, en azından bir şey yerken acaba ne olacak diye düşünmeden yiyebilelim :)

      Sil
  3. Köy yumurtasi ile aynı değil mi?
    Az olsun öz olsun. .çok mantıklı. .
    Belki bir üretim Çiftliği de siz kurarsiniz ordan alırız artık. .:) hem daha güvenli olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşkeeee :) Kolay iş değil ama yapanlar hakkını veriyorsa bu da bir teselli oluyor insana. Korkmadan bir şey yemek içmek kolay değil şu zamanda.

      Sil