17 Temmuz 2014 Perşembe

The Story of Luke


"The Story of Luke" en sevdiğim filmler listeme eklediğim ve izlediğim için mutlu olduğum filmlerden bir tanesi daha. Alonso Mayo'nun yazıp yönettiği, 2013 yılında gösterime giren (2012 yapımı), komedi ve dram kategorilerinde yer bulan bu film hem güldürüp hem hüzünlendiren, insanın yüreğinde sertleşen, taşlaşan bazı duyguların çözülmesine yol açan bir başyapıt. 

IMDB puanı 7,3 olan film Amerikan yapımı olup, 95 dakika sürmekte. Orijinal dili İngilizce. Filmde adından da anlaşılacağı üzere Luke'un hikayesi anlatılmakta ve karaktere can veren isim Lou Taylor Pucci. Bence muhteşem bir oyunculuk performansı sergilemekte. Luke sadece kendi dünyasında imkansızı başarmak için bir çaba sarf etmiyor, aynı zamanda başka insanların dünyasını da güzelleştiriyor..

Otizm kavramına ne kadar aşinasınız, çevrenizde Otistik çocuk veya yetişkin var mı bilmiyorum ama konu ile hiç bir fikriniz yok ise bu filmi izlemelisiniz. Eğer tanıdığınız bir kişi varsa bu filmi yine de izlemelisiniz. Anlamak, kavramak, halinize şükretmek için değil, empati kurabilmek adına izlemelisiniz. Ve başarılması zor olan şeyleri, karşınızdaki kişiye inanırsanız nasıl başardığını görmek için belki de izlemelisiniz. Olmaz, yapamazsın, ne alakası var diye size otorite kuran insanlar varsa çevrenizde bu filmi izledikten sonra olaylara bakış açınızın değişeceğine eminim. 

Klasik film mantığından çıkıp değişik bir film izleyeyim derseniz eğer The Story of Luke'u tavsiye derim sizlere. Umarım beğenirsiniz, sevgilerimle... 




6 yorum:

  1. Başlangıçta biraz sıkıcı geliyor insana ama biraz ilerleyen sahnelerde merak izlenen filmlerden. Konusu iyi işlenmiş. Bu arada blogunuzu yeni keşfettim, bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz geliyorum hemen iade-i ziyarete :) Ben de ilk başlarda yavaş ilerliyor diye sıkıldım ama sonrası gerçekten de güzeldi :)

      Sil
  2. Türkçe dublajlı yada alt yazılı olarak var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Türkçe dublaj izledim başarılı bir seslendirme yapmışlardı. Alt yazı da vardır eminim.

      Sil
  3. Merak ettim şimdi. Annem film izlemeyi seviyor, bu tarz filmleri de. Onunla birlikte izleyeyim ben o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölmeden önce izlenecek filmler listesi yapsaydım bu film kesinlikle listemde olurdu :) Mutlaka izlemelisin :)

      Sil